La Fundació Alícia s’ha convertit aquest matí en una mena de mercat on a cada parada hi havia representat un plat típic de Catalunya: pa amb tomàquet, embotit, salsa de calçots, vi en porró, xató… tot plegat acompanyat de ponències i tastos que permetran, al llarg d’una setmana, que 40 influencers d’arreu del món d’arreu del món s’endinsin en la gastronomia i cultura local i la pugui divulgar a través dels seus canals. L’acte està emmarcat en la commemoració de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025 i ha començat aquest matí a la Fundació Alícia, a Sant Fruitós de Bages. Ara bé, la intenció és fer un recorregut per tot el país a través de 5 viatges que s’allargaran fins dissabte.
La directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha explicat que començar l’experiència a la Catalunya Central i, en concret, a la Fundació Alícia, no ha estat casualitat.
A partir d’aquí, viatjaran a Tarragona, Terres de l’Ebre, Lleida, Girona i Costa Brava. Per tot plegat, Calvera ha explicat que, com a mínim, volen arribar a 6 milions de persones d’impactes amb 70.000 interaccions a través de les xarxes. Segons la cuinera i influencer gastronòmica catalana, Sofia Janer, un esdeveniment així fa que es valori la cuina catalana tant des de fora com des de dins.
Reproductor d'àudio“Veus gent sucar pa amb tomàquet per primera vegada i saps que no ho podran deixar de fer mai més”
La majoria dels ‘influencers’ havien visitat en alguna ocasió Barcelona, però no s’havien endinsat més enllà de la gran ciutat ni tampoc coneixien a fons la cuina catalana.