Ricard Font, secretari d’infraestructures de la Generalitat: “s’ha aconseguit que l’activitat de l’aeròdrom afecti el mínim possible els veïns”

0
840

MARCEL TARAZONA | ONA BAGES. La Generalitat de Catalunya valora molt positivament l’aprovació del Pla Director Urbanístic Aeroportuari, ara fa un mes i mig, que afecta l’aeròdrom de Sant Fruitós de Bages i en regula l’activitat. Un aeròdrom on opera l’empresa Skydive BCN, que ofereix salts al buit des d’avioneta, i que ha generat controvèrsia a tot l’entorn des del seu naixement, dos anys enrere, pel soroll que generen les avionetes que utilitza. Així, el secretari d’infraestructures i territori de la Generalitat, Ricard Font, assegurava diumenge al programa Plaça Gran de Ràdio Santpedor, que amb el PDUA s’ha aconseguit que “l’activitat de l’aeròdrom afecti el mínim possible als veïns”:

 

El PDUA, entre altres coses, estableix un espai d’exclusió aèria de 2.000 peus a tot el municipi de Santpedor, ha fet escurçar la pista de les avionetes perquè no afectin l’activitat de l’eix transversal, i adjudica uns llindars sonors que en cap cas poden superar les avionetes durant els trajectes.

L’empresa Skydive BCN, que fa una mitjana de 30 vols cada cap de setmana, ja està complint el Pla Director Urbanístic Aeroportuari. Ho fa tot i que el PDUA encara no s’ha publicat oficialment -està previst que es publiqui aquest mes o el vinent-. Hernan Altamore, gerent de l’empresa, assegura que la intenció és “molestar el mínim als veïns, si cal, variant les trajectòries dels vols” i que estan en contacte constant amb ells i els ajuntaments:

 

Amb tot, les avionetes segueixen deixant-se sentir a Santpedor, fins i tot al nucli del municipi. Uns sorolls als qual sembla que els veïns del poble s’hauran d’acostumar, tot i que des de l’ajuntament s’anima a notificar qualsevol soroll que siguis susceptible de superar el llindar acústic establert al PDUA. Així ho explica el regidor d’urbanisme i medi ambient, Josep Illa:

 

Illa va explicar que l’ajuntament ha fet tot el possible -per la seva part- per minimitzar l’impacte acústic de les avionetes i que ara el que toca “és vetllar pel compliment del PDUA”. En aquest sentit, l’ajuntament està fent regularment controls sonors a diferents punts del poble per assegurar-se que no es sobrepassa el límit acústic que estableix el PDUA. De moment, des de la seva aprovació, no hi ha hagut cap incidència en aquest sentit.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí