Ahir al Punt d’Informació de la Sèquia es va donar el tret de sortida al nou Pla director que la Generalitat de Catalunya ha impulsat per al Parc de l’Agulla. Un projecte que arrencarà amb un procés participatiu.
El Govern ha encetat la dinamització d’aquest espai, i ho ha fet dos anys després que els Ajuntaments de Manresa i Sant Fruitós de Bages ho demanessin formalment, ja que no tenien competències per executar aquest projecte supramunicipal.
El Pla director dissenyat per la Generalitat i els dos ajuntaments planificarà les 430 hèctarees i els voltants. El projecte pretén que el parc pugui combinar el lleure amb l’espai d’agricultura, a més de millorar els accessos a peu, molt minvats per les carreteres que hi ha al costat.
Fa 20 anys, es va signar un manifest on les parts es comprometien a protegir el Parc de l’Agulla a causa d’aquestes circumstàncies.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Sant Fruitós de Bages, Àdria Mazcuñán, també va mostrar-se satisfeta però va desitjar accions reals.
El procés participatiu constarà de diferents espais de diàleg que s’iniciaran el 10 de novembre al Palau Firal de Manresa, amb sessions informatives presencials i a través d’un streaming que s’habilitarà al web de la Generalitat. També s’han programat passejades per l’entorn el 20 i el 27 de novembre i un taller per a l’1 de desembre, on s’acabaran de definir les propostes concretes.
Després d’aquesta participació ciutadana, el projecte haurà de passar per diferents fases abans de la seva aprovació definitiva, que no està prevista fins a començaments del 2023.