La Transèquia aplega gairebé 4.000 assistents en l’any de la sequera i la recuperació

0
381

Gairebé 4.000 persones recorren el camí de la sèquia en un any on aquest esdeveniment pren més sentit que mai per la situació de sequera que viu el país. De fet, aquest és el missatge principal dels responsables de la Transéquia. I és que fa 39 anys que milers de persones recorren cada any aquest trajecte per homenatjar una obra que encara abasteix d’aigua 128.000 bagencs i 1.323 regants de Manresa.

Alguns experts descriuen La Sèquia de Manresa com una de les obres d’enginyeria hidràulica medieval més importants del país. A diferència d’altres municipis que depenen de pous, la Séquia assegura l’abastiment d’aigua, però això pot canviar per primer cop a la història si aquesta sequera no remet. 

Marc Aloy, alcalde de Manresa: “hem de ser responsables amb el consum tot i tenir el coixí de La Sèquia”

De fet, avui mateix comencen les restriccions en el consum de l’aigua a Manresa pel que fa al reg i a la neteja urbana, entre d’altres. Per altra banda, l’historiador i president del Centre d’Estudis del Bages, Francesc Coma, va més enllà i posa de manifest els 44 anys que es va trigar en tenir la Sèquia enllestida, feta tota pic i pala. Per això, per a ell, la Transéquia és tan important:

Francesc Coma: “La Sèquia es va construir pic i pala durant 44 anys”

Aquest any segons l’organització, no havia de ser un any de rècords d’assistència, sinó que havia de ser un any de recuperació de la tradició, després de 2 anys sense poder-se celebrar en condicions.

A l’arribada, el Parc de l’Agulla estava transformat en l’escenari d’una gran festa que es va allargar fins ben entrada la tarda. 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí