La Fundació Catalunya la Pedrera i la Fundació Alícia creen una pàgina web amb una guia alimentària per a persones que pateixen càncer i s’estan tractant. Amb la col·laboració d’un equip de científics, han elaborat més de 200 receptes repartides per fases del tractament i tipus de càncer.
Segons els experts, les recomanacions alimentàries per una persona que pateix càncer de mama no son les mateixes que les d’una que s’està tractant de càncer de coll o de pulmó. És per això que aquesta iniciativa també es preocupa pel benestar emocional facilitant-los que puguin continuar gaudint del menjar durant la malaltia. La Directora Científica de la Fundació Alícia, Elena Roura, va passar ahir pels micròfons de La Central i va explicar l’importància d’aquest projecte.
Els consells dietètics també van variant en funció de la fase del tractament en què es troba el malalt. Per exemple, una de les coses que més volen combatre és l’aparició de gustos metàl·lics i de la distorsió del sabor, que apareix amb segons quin tipus de tractament. En aquest cas, hi han trobat la solució de barrejar sabors àcids amb dolços i, també, oferir aliments desconeguts pels pacients.
Ara bé, també deixa clar que la guia té molts d’altres consells per si no a tothom li van bé els mateixos. A banda de tot això, les receptes no son medicalitzades, només són, segons Roura, una resposta a diversos efectes secundaris, però que les poden consumir també les persones del voltant del malalt. De fet, assegurava també que compartir els àpats en família o amics fa que els pacients visquin millor l’acció de menjar. Al final, l’objectiu és que el pacient estigui ben alimentat.
Aquesta guia no s’acaba aquí, sinó que des de la Fundació Alícia i Catalunya la Pedrera, juntament amb la col·laboració d’hospitals com l’Institut Català d’Oncologia, seguiran investigant per actualitzar i afegir consells i receptes pels diferents casos de malalts de càncer.
